کد خبر:۲۰۳۳۲ | تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۵

فوری، رسمی: پایان لیگ برتر بدون قهرمان؛ تورنمنت سه‌جانبه پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو قطعی شد

سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، تکلیف فصل بیست‌وپنجم لیگ برتر و نماینده سوم ایران در مسابقات آسیایی را مشخص کرد. بر این اساس، ادامه لیگ برتر متوقف و بدون معرفی قهرمان بسته می‌شود و تکلیف سهمیه سوم آسیایی در قالب یک تورنمنت سه‌جانبه بین پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو تعیین خواهد شد

لیگ برتر ایران

سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، تکلیف فصل بیست‌وپنجم لیگ برتر و نماینده سوم ایران در مسابقات آسیایی را مشخص کرد. بر این اساس، ادامه لیگ برتر متوقف و بدون معرفی قهرمان بسته می‌شود و تکلیف سهمیه سوم آسیایی در قالب یک تورنمنت سه‌جانبه بین پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو تعیین خواهد شد

به گزارش سرویس آسیا صبح فوتبالی :

سازمان لیگ دقایقی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که ادامه مسابقات لیگ برتر به دلیل فراهم نبودن شرایط برگزاری، متوقف می‌شود. به این ترتیب، لیگ بیست‌وپنجم بدون معرفی قهرمان و بدون سقوط تیم‌ها بسته خواهد شد و جدول رده‌بندی فعلی مبنای معرفی نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی قرار می‌گیرد.

بر اساس این تصمیم، استقلال به عنوان تیم صدرنشین در زمان توقف مسابقات، و تراکتور به عنوان تیم دوم، دو نماینده ایران در لیگ نخبگان آسیا خواهند بود. اما تکلیف سهمیه سوم همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده بود تا اینکه سازمان لیگ با برگزاری یک تورنمنت ویژه، این معادله را حل کرد.

تورنمنت سه‌جانبه؛ پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو

با توجه به اینکه رأی کمیته استیناف درباره پرونده شکایت گل‌گهر از چادرملو تا تاریخ ۳۱ خرداد صادر نشد، عملاً برگزاری تورنمنت سه‌جانبه بین تیم‌های پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان و چادرملو اردکان برای تعیین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲ قطعی شد.

نحوه برگزاری تورنمنت:

بازی اول (نیمه‌نهایی): پرسپولیس و چادرملو در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۵ به مصاف هم می‌روند.

بازی دوم (فینال): برنده این دیدار در تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۵ برابر گل‌گهر سیرجان صف‌آرایی خواهد کرد.

برنده این مسابقه نهایی، به عنوان سومین نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی فصل آینده معرفی خواهد شد.

حواشی و مخالفت‌ها

با وجود قطعی شدن برگزاری این تورنمنت، ابهامات و مخالفت‌هایی نیز وجود دارد. سازمان لیگ تا این لحظه هیچ نامه رسمی درباره تاریخ و مکان برگزاری مسابقات به باشگاه‌ها ارسال نکرده و این موضوع باعث سردرگمی شده است.

از سوی دیگر، باشگاه گل‌گهر نسبت به برگزاری این تورنمنت معترض است و آن را «محل بحث و ابهام» می‌داند. استقلال نیز که خود را محق‌ترین تیم برای قهرمانی می‌داند، به تصمیم سازمان لیگ معترض است و به‌زودی اعتراض رسمی خود را اعلام خواهد کرد.

نظر نویسنده:

این تصمیم هرچند تکلیف سهمیه سوم آسیایی را روشن می‌کند، اما سوالات بی‌پاسخ زیادی را به جا می‌گذارد. بسته شدن لیگ بدون قهرمان، آن هم در حالی که استقلال صدرنشین بود، قطعاً با واکنش‌های تندی از سوی آبی‌پوشان مواجه خواهد شد. از سوی دیگر، برگزاری یک تورنمنت سه‌جانبه برای تعیین یک سهمیه، هرچند عجیب به نظر می‌رسد، اما در شرایط فعلی تنها راه ممکن برای خروج از بن‌بست ایجاد شده به نظر می‌رسد. حالا باید دید در روزهای آینده، سازمان لیگ نامه‌های رسمی را به باشگاه‌ها ارسال می‌کند یا اینکه این تصمیم نیز مانند بسیاری از تصمیمات قبلی، در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند

نویسنده : امیرحسین آهنگر
  • گزارش خطا
  • اشتراک گذاری
  • دیدگاه ها
دیدگاه‌ها
captcha

نیازمندیها