حسرت بزرگ جام جهانی ۲۰۲۶؛ تیمی که شاید مدعی قهرمانی هم بود! تیم رؤیایی غایبان جام جهانی ۲۰۲۶
حسرت بزرگ جام جهانی ۲۰۲۶؛ تیمی که شاید مدعی قهرمانی هم بود! تیم رؤیایی غایبان جام جهانی ۲۰۲۶
داستان شگفت انگیز اولیسه؛ ستارهای که رئال برایش ۱۷۱ میلیون دلار میدهد!
(تصاویر) اعضای تیم ملی فوتبال ایران پیش از عزیمت به مکزیک
سکوت معنادار یک مربی جاهطلب؛ جانشین مخفی اوسمار از همین حالا در پرسپولیس تعیین شد! قرعهکشی به باشگاهها هم بلیط بختآزمایی داد. با اعلام لیست نهایی تیم ملی، رقم پاداش فیفا به تیمهای ایرانی از کار دراومد. جالبه بدونید صدرنشین این لیست پول و پله، با اختلاف استقلاله، اما یه کلک بزرگ باعث شده این پولها بره توی کمد پول فیفا قایم بشه و دست هیچکس بهشون نرسه!
قرعهکشی به باشگاهها هم بلیط بختآزمایی داد. با اعلام لیست نهایی تیم ملی، رقم پاداش فیفا به تیمهای ایرانی از کار دراومد. جالبه بدونید صدرنشین این لیست پول و پله، با اختلاف استقلاله، اما یه کلک بزرگ باعث شده این پولها بره توی کمد پول فیفا قایم بشه و دست هیچکس بهشون نرسه!
به گزارش سرویس جهان صبح فوتبالی :
قضیه چیه اصلاً؟ فیفا برای جام جهانی یه قانون داره؛ به ازای هر روزی که یه بازیکن تو اردوی تیم ملی باشه (از یه هفته قبل از شروع بازیها)، روزی ۱۱ هزار دلار میریزه تو حساب باشگاه اصلیاش. با یه حساب سرانگشتی، اگه ایران تو گروه حذف بشه، هر بازیکن حدود ۲۳ روز مهمونه و این یعنی یه چک ۲۵۳ هزار دلاری (حدود ۴۴ میلیارد تومن) بابت هر بازیکن!
کی چقدر گیرش اومد؟
استقلال (صدرنشین سرمایه): کلاً ۱.۶ میلیون دلار (۲۸۶ میلیارد تومن). دلیلش؟ سه تا ملیپوش داره (چشمی، حردانی، رزاقینیا)، ولی پول رامین رضاییان (که قرضی داده فولاد) و نصف پول حسینی (سپاهان) هم میره به جیب استقلال. از اون طرف، لژیونرهای خارجیشون (ماشاریپوف، آشورماتوف و نازون) هم حسابی بارشون رو میبندن.
پرسپولیس: تقریباً ۱.۲۶ میلیون دلار (۲۲۰ میلیارد تومن). چهارتا ملیپوش داره (علیپور، نیازمند، کنعانی، محمدی) و دو تا هم ازبکستانی (اورونوف و سرگیف).
تراکتور: نزدیک ۱.۱۳ میلیون دلار (۱۹۸ میلیارد تومن). چهار ملیپوش (بیرانوند، شجاع، حسینزاده، ترابی) و یه لژیونر.
سپاهان و فولاد: مبالغشون خیلی کمتره. سپاهان ۳۷۹ هزار دلار (۶۶ میلیارد) و فولاد هم فقط با پول علی نعمتی ۲۵۳ هزار دلار (۴۴ میلیارد تومان).
خب، پول کجاست دقیقاً؟
داستان از اینجا به بعد تلخ میشه. همه این رقمهای وسوسهانگیز، تو یه حساب تو فیفا نشسته و به خاطر تحریمهای بانکی، هیچ راهی برای انتقالش به حساب باشگاهها تو ایران نیست. یعنی عملاً یه عالمه پول بادآورده هست که تو ویترین نشسته و فقط میشه نگاش کرد. باشگاههایی که تو این شرایط سخت مالی دستوپا میزنن، محکومن به تماشای پولی که هست، ولی نیست!